از سرزنش دیگران دست بردارید | قانون جذب  

وقتی در برخی امور زندگی به مشکلاتی برخورد می کنیم, شک نداریم که شخص دیگری مرتکب اشتباهی شده که ما گرفتار مشکلاتش شده ایم و بجای اینکه دنبال اشکال در درون خودمان بگردیم دیگران را سرزنش می کنیم.

مثلا اتومبیل درست کار نمی کند, پس حتما مکانیک آن را خوب درست نکرده است.

یا اینکه دخل و خرج شما باهم جور نیست, پس حتما همسرتان بیش از حد خرج کرده است.

سرزنش دیگران در فرهنگ فعلی ما به نوعی عادت تبدیل شده است و موجب گشته که هیچ کداممان نپذیریم که مساله اصلی, مشکل خود ماست و مشکلی که برایمان ایجاد شده, از اشتباه خودمان نشات می گیرد و همین امر موجب دعواهای پوچ به دلایل بیهوده در اجتماع منجر شود.

مآخذه ی دیگران در واقع به این مفهوم است که عقده ها, عصبانیت, خستگی, افسردگی, استرس و ناخشنودی خودمان را برسر اشخاص دیگر خالی می کنیم. همین موضوع سبب می شود که ما فقط با متهم کردن دیگران, احساس رضایت کنیم.

این اتفاقات و پیش آمدها نیستند که افراد را می سازند, بلکه این خود افراد هستند که مسبب بروز مشکلات اند.

خود ما باعث شادی یا ناراحتی خودمان هستیم.

به عنوان مثال:

اگر خانه کثیف است, خودتان دست بکار شده و آن را تمیز کنید.

وقتی در طول ماه, پول کم می آورید, با بررسی درست متوجه شوید که کجا بیشتر هزینه کرده اید.

 

سرزنش دیگران انرژی زیادی از مغز شما هدر می دهد و همین موضوع موجب بروز دردهای استرس زا در ذهن و روان شما می شود. با سرزنش دیگران زندگی و سعادت شما به عملکرد دیگران مشروط شده است و به این ترتیب کنترل زندگی از دستتان خارج می شود.

این شمایید که کلید اصلی حل هرمعمایی هستید.

اگر دیگران را مسئول اشتباهات خود ندانید, زندگی برایتان آسوده تر می شود.

وقتی کسی به روحیات و امکانات باطنی اش پی ببرد, قطعا از سرزنش و شماتت دیگران دست بر می دارد و برای حرف و نظر دیگران ارزش بیش از حد قائل نمی شود.

چنین شخصی می داند که افکار و احساسات خودش, دنیایش را می سازد و می داند آنچه در ظاهر می بیند, عامل و علت خوشبختی اش نیست.

اگر فکر می کنید دیگران قادرن به شما لطمه بزنند و انسان بازیچه دست سرنوشت بی رحم خودش است, مرتکب اشتباه بزرگی شده اید, چون این اندیشه شماست که زندگیتان را می سازد.

 

کتاب اجرای راز قانون جذب در زندگی

آنتونی رابینز

 منبع سایت قانون جذب

(استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد)

درباره ی نویسنده

سحر رضوی

دوستان خوبم, 1500 کامنت تو نوبت پاسخ دهی هستش، واقعا سخته بتونم جواب بدم، لطفا صبور باشید و از کامنت های موجود در سایت استفاده کنید. ممنونم ❤

2 نظر

یک پاسخ بگذارید

در اینستاگرام همراه ما باشید

هر پنجشنبه انرژی درمانی گروهی در اینستاگرام


This will close in 10 seconds