در هر شرایط بحرانی, زمانی که به نقطه ی حساس می رسید, تصور کنید مدیر و مشاور خود هستید و باید بی طرفانه به تجزیه و تحلیل مشکل بپردازید.
همانند کارآگاهی عمل کنید که در جست و جوی مشکل است.
بدون اینکه از پیش تصمیم بگیرید چه کاری باید انجام دهید و چه کاری نباید انجام دهید, به طرح سوال بپردازید.
واقعیت ها را بیابید, واقعیت ها دروغ نمی گویند, اگر به واقعیت های کافی دست یابید و به دقت آنها را بازبینی کنید, به تدریج به راه حل مناسب و اقدام مناسب دست پیدا می کنید.
اقدامات لازم در زمان بحران:
1- مشکلی که برایتان پیش آمده, در نظر بگیرید و تصور کنید استخدام شده اید که مشکل را از همه نظر مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و پیشنهاداتی را برای رسیدن به راه حل به مراجعه کننده تان ارائه نمایید.
قبل از رسیدن به هر نوع نتیجه گیری, چه سوالاتی را خواهید پرسید؟
2- با جمع آوری حقایق مربوط, واقعیت مشکل را شناسایی کنید.
قبل از اینکه عجولانه به نتیجه گیری بپردازید, نخست دقت کنید تا بفهمید چه اتفاقی رخ داده است.
قبل از اینکه هر فرد در زندگی به موفقیت دست یابد, احتمال دارد با شکست های بسیار و شاید چند ناکامی روبه رو شود.
زمانی که شکست بر فرد غالب گردد, آسان ترین و عاقلانه ترین کار, تسلیم شدن است.
دقیقا همان کاری که بیشتر مردم انجام می دهند.
“ناپلئون هیل”
کتاب مدیریت بحران
برایان تریسی
(استفاده از مطالب فقط با ذکر سایت منبع مجاز می باشد)