طرز کار تجسم خلاق - بخش اول | قانون جذب  

 

تجسم خلاق راه کار اولیه, اصولی و زیربنایی مثبت اندیشی است. از این روش برای ایجاد تغییراتی که شما خواستار آن هستید در زندگی استفاده می شود. از جمله می توان به هدف گذاری, اصلاح رفتارهای ناخوشایند مانند سیگار کشیدن, تغییر دادن احساسات و عواطف مثلا شادتر شدن و رسیدن به اعتماد بنفس بیشتر اشاره کرد.

تجسم خلاق ابزار مناسبی برای بهبود عملکردهای جسمانی و رسیدن به بدنی سالمتر است.

تجسم خلاق کاری است که احتمالا اغلب بدون اینکه بدانید انجام می دهید. آخرین باری که در فکر و خیال فرو رفتید کی بود؟ اگر شما مانند اغلب افراد باشید احتمالا همین امروز یا یک ساعت قبل در خیال و رویا فرو رفتید زیرا در خیالات رفتن یکی از شایع ترین فعالیت های انسانی است. اما در خیال فرو رفتن فقط تجسمی بی ساختار و هدایت نشده است و مزیتی برای شما ندارد.

وقتی در خیال فرو می روید افکارتان از ایده ای به سراغ ایده ای دیگر می رود. درست مانند خواب, در رویا هم چیزهایی می بینید. اغلب اگر موضوعی را در ذهن خود دارید در رویا نیز خیالتان به سراغ همان موضوع می رود.

در خیال فرو رفتن این امکان را به شما می دهد که به چیزهای مختلفی برسید, زیرا در این حالت اغلب در شرایط راحت و آرمیدگی قرار دارید. وقتی انتظار رسیدن اتوبوس را می کشید یا وقتی در حال صرف قهوه هستی, یا وقتی در اتومبیل به عنوان مسافر نشسته اید, از اندیشه های خود فاصله می گیرید و در انجام دادن این کار شما در چشم ذهن خود این خیالات را می بینید, چهره های کسانی که در ذهن شما حاضر می شوند و مکانهایی که در آنجا بوده اید.

گمان می رود که هدف به رویا رفتن کمک به این موضوع باشد که دنیا را با دید بهتری ببینیم و برداشت بهتری از آن داشته باشیم. برخلاف رویا که در خواب صورت خارجی پیدا می کن, خیال و رویای مربوط به زمان بیدای منطقی تر است و مبتنی بر حئادث و اشخاص واقعی است.

با تکرار کردن این خیالها در ذهن آنها را در حافظه خود جای می دهد بطوری که بعدا می توانید از آنها در وقت نیاز استفاده کنید.

ما می توانیم خیالات هدایت نشده را با تجسم هدایت شده عوض کنیم. در اینصورت کنترل بیشتری بر تجسم خود خواهیم داشت و اثر بخشی آن را نیز افزایش داده این و می توانیم به تغییراتی که در زندگی می خواهیم دست پیدا کنیم.

 

در مطالب بعدی با تجسم خلاق بیشتر آشنا خواهید شد.

 

کتاب تجسم خلاق

رابین نیکسون

منبع سایت قانون جذب 

(استفاده از مطالب فقط با ذکر سایت منبع مجاز است)

درباره ی نویسنده

سحر رضوی

دوستان خوبم, 1500 کامنت تو نوبت پاسخ دهی هستش، واقعا سخته بتونم جواب بدم، لطفا صبور باشید و از کامنت های موجود در سایت استفاده کنید. ممنونم ❤

یک پاسخ بگذارید

در اینستاگرام همراه ما باشید

هر پنجشنبه انرژی درمانی گروهی در اینستاگرام


This will close in 10 seconds