آشتی با سایه خود - نیمه تاریک وجود  

 

ما انتخاب کرده ایم که به بخشهایی از وجود خودمان, اجازه بودن ندهیم و در نتیجه مجبور هستیم انرژی روانی بسیاری را صرف پنهان نگه داشتن آنها کنیم.

بیشتر افراد از روبرو شدن با تاریکی وجود خود و در آغوش کشیدن آن می ترسند, اما شادمانی و رضایتی که فرد آرزو دارد, در همین تاریکی یافت می شود.

هرآنچه که در وجود خود نمی پذیریم در نامنتظرترین لحظات سربر می آورد و خود را نشان می دهد.

در آغوش کشیدن ویژگیتان به معنای دوست داشتن آن ویژگی نیست, مفهوم این است که اجازه می دهید آن ویژگی در کنار سایز خصوصیات شما حضور داشته باشد و آن را با ارزش تر یا کم ارزش تر از سایر خصوصیات خود نمی شمارید.

 

در کودکی به می گفتند عصبانی نباشد, خودخواه نباش, بدجنس نباش به این ترتیب پیام “نباش” در اعماق وجودم نقش بست.

به این نتیجه رسیدم که شخص بدی هستم چون این خصوصیات را داشتم و اندک اندک معقتد شدم که برای زندگی در این جهان باید خود را از شر این وسوسه های درونی خلاص کنم و همین کار را کردم. آنها را به اعماق وجود آگاهی ام راندم و وجود آنها را به کلی فراموش کردم.

این ویژگی های بد به سایه های من تبدیل شدند, هرچه بزرگتر می شدم آنها را به لایه های پایین تر وجودم می راندم.

در کنار این ویژگی های بد, همه حالات مثبتی را که نقطه مقابل آنها بود, در خود دفع کرده بودم, آنقدر وقت صرف پنهان کردن زشتی خود می کردم که به هیچ وجه نمی توانستم زیبایی ام را ببینم یا هیچگاه نمی توانستم از بخشندگی خود احساس لذت کنم چون آن را نقاب زیاده خواهی می دیدم.

برای پایان دادن به درد و رنج ها باید یکپارچه شد, برای این هماهنگی باید به سایه ها اجازه موجودیت دهیم.

همه ما سایه هایی داریم که بخضی از واقعیت کل ماست.

بخشهای تاریک ما فقط هنگامی تاریک هستند که سرکوب و پنهان شده باشند, اما آنگاه که نورآگاهی را به آنها بتابانیم و موهبتهای مقدسشان را بیابیم دگرگون و آزاد می شویم.

 

سایر مطالب بخش آشنایی با سایه

سایر مطالب بخش خود شناسی

 

 

کتاب نیمه تاریک وجود

دبی فورد

 منبع سایت قانون جذب

منبع سایت قانون جذب 

(لطفا در صورت استفاده از مطالب سایت قانون جذب، منبع رو ذکر کنید، خیلی ممنونم)

 

یادتون نره تو اینستا هم با من در ارتباط باشید

آشتی با سایه خود - نیمه تاریک وجود  

آشتی با سایه خود - نیمه تاریک وجود  

 

 پیج های اینستامون:

متافیزیک

@Anahid.future

مثبت اندیشی

@ghanunejazb.ir

 

 

درباره ی نویسنده

سحر رضوی

دوستان خوبم, 1500 کامنت تو نوبت پاسخ دهی هستش، واقعا سخته بتونم جواب بدم، لطفا صبور باشید و از کامنت های موجود در سایت استفاده کنید. ممنونم ❤

16 نظر

    ممنونم به خاطر مطالب مفیدی که میگزارید. من هر روز به خاطر روحیم به سایت شما سر میزنم . کتاب چشم دل بگشا دانلود کردم وخوندمش عالی بود. ولی کتابهای دیگه متاسفانه توی شهر خودم نتونستم پیداش کنم .

      خواهش می کنم عزیزم, در آینده فروشگاه سایت رو راه اندازی می کنم که دسترسی به کتابها راحتتر باشه.

    سلام سحر خانوم امروز کتاب نیمه تاریک وجود را خوندم نمیتونم چطوری عملیش کنم نامزدم میگه دوسم داره ولی چون خانوادمو دوست دارم و کلی با هم دعوامون شد ترکم کرد من 5 سال به خاطرش صبر کردم ولی اون بیوفا بود سحر خانوم من دختر تقریبا زیبایی بودم و موقعیتم هم بد نیست کارمن هم هستم اصلا نمیدونم چرا از اول خواستگاری که به درد من بخوره نداشتم و هر پسری هم که به زندگیم اومد و گفت دوسم داره با اینکه خوبی کردم ترکم کردند الانم 33 سالمه خیلی ناراحتم دلم برا نامزدم تنگ شده و ازش خیلی دلخورم هرچند ثبات نداره و هیچ وقت شرایطمو درک نکرد بازم دوسش دارم دیگه از تنهایی خسته شدم دلم میخواد با مردی که دلم میخواد ازدواج کنم شرایط سن و یه مشکل دیگه دارم که نگرانم کرده میترسم دیگه ازدواج نکنم.

      سلام دوست عزیزم.
      ترس و نگرانی و اضطراب و از خودت دور کن.اروم باش و با ارامش طرح الهی زندگیت و از خدا بخواه.
      از طریق نامه به فرشته ها و قانون جذب میتونی فردی لایق رو به سمت خودت بکشونی.اونایی که رفتن و رها کن..اگر در طرح الهی زندگیت بودن میموندن یا برمیگشتن.
      رهایی یکی از مهمترین مراحل قانون جذب هست.

    سلام خسته نباشید. از بین کتابهایی که ادرس داده بودین هیچ کدوم نتونستم پیداش کنم. فقط یه کتاب بود به نام هدایای نیمه تاریک وجود نوشته برون .. نمیدونم خوبه بخرم یا نه؟

    مطالبتون عالیه…
    خوشحالم که با سایتتون آشنا شدم …
    من قبلا کتاب خانم اسکاویل شین رو خونده بودم و داشتم کلمه طرح الهی رو سرچ می کردم که شما رو پیدا کردم ، فکر کنم آشنایی ما هم در طرح الهی من بوده…
    با تشکر

    مطلب عالی بود چندوقتی بود ذهنم درگیر نیمه تاریک بود دلم میخواست مطالبی درموردش یادبگیرم چقد جالب سایت شمارو پیدا کردم و یه کم آگاهیم تو این زمینه بالا رفت
    دوستتون دارم

    سلام خسته نباشید. این مطلب های سایه خیلی جالب بود و مهم بود. و حالا فهمیدم که منم سایه هایی دارم. که تا حالا ازشون خبر نداشتم. فقط من چیزی که درک نکردم و هر چقدر هم تو سایت گشتم نتونستم جوابم رو پیدا کنم این بود که ما وقتی سایه هایمان را پیدا کردیم. خوب حالا با انها چیکار کنیم. برای مثال میگیم فلانی خیلی ادم مغروریه من ازش خوشم نمیاد .پس یعنی مغرور بودن جنبه ای از وجود ماست که ما آنرا طرد کرده ایم ولی حالا که اینو فهمیدیم. و پذیرفتیم. ما هم مغرور بشیم؟؟؟ یا مثلا میگیم فلانی خیلی بد دهن هست و همش فحش میده. پس یعنی که بد دهن بود جنبه ای از وجود ماست که ما نارا درک میکنیم ولی آنرا طرد کرده ایم.اما حالا که ما انرا پیدا کردیم و پذیرفتیم ما هم مانند اون بد دهن بشیم؟؟؟ میشه لطفا راهنمایی کنید. خیلی مغزمو در گیر کرده این مسئله که وقتی سایه هارو پیدا کردیم چیکار کنیم. ممنون

      سلام دوست عزیزم, منظور اینه که ما هم بپذیریم لحاظی پیش اومده که مغرور شدیم, حالا شدتش کم و زیاد داره ولی قطعا ما اونو در خودمون داشتیم که با یکی که روی اعصابمون بوده اتصالی پیدا کردیم.
      یا مثلا لحظاتی بودی که ما هم لحن نامناسبی داشتیم.

      برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می کنم حتما کتابشو بخونید, به موارد خیلی بیشتری درمورد خودتون دست پیدا می کنید.

    سلام سحر خانوم من کتاب نیمه تاریکو گرفتم ولی میخام هم زمان از تصویر سازی و تجسم هم استفاده کنم بهه نظرتون اول این کتابو تموم کنم بعد انجام بدم یا با همم میشه انجام داد ؟ شما خوندی این کتابو ؟ چقد طول کشید ؟ ممنون

      سلام
      موردی نداره میتونی انجام بدی
      در مورد سوالتون این بستگی به خود شخص و احساسات و افکارش داره .. ممکنه یکی یک ماهه یتونه خودشو تغییر بده و هماهنگ بشه و یکی دیگه مدتها طول بکشه

    اقا امین. اینکه بپذیری ینی اینکه تکرار کنی من بد دهن هستم ، تا احساست به این کلمه از بین بره باید اونقد تکرار کنی تا بپذیری! ن اینکه خودتم مثلا بد اخلاق بشی! تمرین داره تو کتاب!!!!!

    با سلام و تشکر از شما دوست گرامی.سوالم این هست که آیا کتاب نیمه تاریک وجود همون کتاب راز سایه هست یا دو کتاب مجزا هستند از دبی فورد؟؟؟

یک پاسخ بگذارید

در اینستاگرام همراه ما باشید

هر پنجشنبه انرژی درمانی گروهی در اینستاگرام


This will close in 10 seconds