اعتماد بنفس واقعی چیست؟ | قانون جذب  

 

اغلب ما زمانی احساس اعتمادبنفس داریم که کار بزرگی رو انجام داده باشیم, خوب اگر کار بزرگی انجام ندیم, تکلیف چیه؟ باید ناامید باشیم؟

اعتماد بنفس واقعی احساسی هستش که شما در هر شرایطی نسبت به خودتون داشته باشید, باربار دی آنجلیس با مثالهای خیلی خوبی به ما نشون می ده که باید این حس اعتمادبنفس رو در هرشرایطی در خودمون زنده نگه داریم.

 

در ادامه, مطالبی رو از کتاب اعتماد بنفس نوشته باربار دی آنجلیس براتون قرار می دم:

اغلب ما چنین فکر می کنیم که اعتماد بنفس واقعی یعنی اینکه به توانایی های خود اعتماد و ایمان داشته باشیم, برای مثال بگوییم:

“من یک نقاش زبردست هستم و به مهارتهای نقاشی خود ایمان و اعتماد کامل دارم و می توانم با ضربه های قلم مو اشیا و مناظر را بر روی بوم نقاشی, به تصویر بکشم و از رنگها به خوبی و با مهارت تمام استفاده کنم.”

یا “من یه فروشنده حرفه ای هستم و به خوبی آگاهی دارم که چگونه تلفنی با مشتریانم صحبت کنم تا همیشه در پایان, محصولی را به فروش برسانم”

این نوع نگرشِ خاص به اعتمادبنفس, ایجاد می کند که در کارهای بخصوصی مثلا نقاشی, فروشندگی, مدیریت و … مهارتهای فوق العاده ای داشته باشید, تا در خود احساس اعتماد بنفس داشته باشید.

مشکلی که در این نوع نگرش وجود دارد این است که کارهای محدودی هستند که شما در آن حرفه ای هستید.

بنابراین چنانچه اعتمادبنفس درون خودتان را براساس کارهایی که در آن مهارت دارید بنا کنید, فقط زمانی که مشول بکار هستید اعتمادبنفس دارید.

برای مثال اگر فروشنده هستید, زمانی احساس اعتمادبنفس دارید که معامله ای را انجام داده باشید و باقی اوقات احساس خودباوری و اطمینان چندانی ندارید.

استمرار این احساس درونی فقط مشروط به آن است که تمامی طول شبانه روز به انجام دادن کاری که در آن اعتمادبنفس دارید, باشید.

البته به شرط آنکه آنها را به بهترین شکل انجام دهید, به همین دلیل است که بیشتر مردم به کارشان اعتیاد دارند.

اعتمادبنفس واقعی آن است که روی آگاهی ها و توانایی های ما نیز تاثیر بگذارد.

چنانچه اعتمابنفس, قابلیت و توانایی کسب مقام یا شغل و یا پول در آوردن بود, رسیدن به آن شغل می بایست برای همیشه در ما احساس اطمینان و اعتماد بنفس ایجاد می کرد, اما واقعیت این است که اعتماد بنفس این نیست.

 

برای آشنایی با مفهوم اصلی اعتماد بنفس در مطالب آینده سایت, با ما همراه باشید.

 

کتاب اعتماد بنفس

باربارا دی آنجلیس

منبع سایت قانون جذب 

(استفاده از مطالب فقط با ذکر سایت منبع مجاز می باشد)

درباره ی نویسنده

سحر رضوی

دوستان خوبم, 1500 کامنت تو نوبت پاسخ دهی هستش، واقعا سخته بتونم جواب بدم، لطفا صبور باشید و از کامنت های موجود در سایت استفاده کنید. ممنونم ❤

یک پاسخ بگذارید

در اینستاگرام همراه ما باشید

هر پنجشنبه انرژی درمانی گروهی در اینستاگرام


This will close in 10 seconds