اولین قدم را همین حالا بردارید | قانون جذب  

 

مژده آنکه می توان ظرف فقط چند دقیه سطح اعتماد بنفس و خودباوری را در خودتان بالا ببرید, حتی در چند ثانیه.

فقط کافی است برای رسیدن به یکی از اهدافتان قدمی هر چند ساده و کوچک بردارید.

خواهید دید که اعتماد بنفستان فورا بالا خواهد رفت. به محض آنکه برای تحقق یکی از رویاهایتان اقدامی نمایید, اعتماد بنفس و خودباوری را در خود تقویت کرده اید, زیار احساس می کنید می توانید روی خودتان حساب باز کنید و اعتماد کنید که کاری از عهدتان بر می آید.

هرچه قدم های بیشتری بردارید, احساس بهتری نسب به خودتان پیدا می کنید و می فهمید که آنقدرها هم که فکر می کردید ضعیف نیستید, چون توانسته اید دست به عمل بزنید.

آنگاه اعتماد بنفس جدیدی را که به دست می آورید به کمکتان خواهد آمد تا به نتایج بهتری برسید.

برای مثال فرض کنید که از اهداف شما این است که یاد بگیرید با کامپیوتر کار کنید و مدت هاست که می ترسید که کامپیوتری برای خود بخرید, زیرا نگرانید که نتوانید با آن کار کنید.

این امر به شدت اعصاب شما را خراب کرده و روی اعتماد بنفستان تاثیر منفی گذاشته است. مدام جلوی کسانیکه کامپیوتر دارند و از آن لذت می برند احساس حقارت می کنید.

می دانید چنانچه  یک کامپیوتر داشته باشید کارتان نیز ساده تر می شد اما ماه ها یا حتی سالهاست که این ترس شمارا فلج کرده و از هر اقدامی بازداشته است.

اگر سالها هم بنشینید از ترس به خودی خود از میان نخواهد رفت, مگر آنکه اقدامی کنید. از این بین دور و اطرافیانتان تنها کسی هستید که در کامپیوتر بی سوادر هستید خیلی ناراحتید, راه حل چیست؟

اولین قدم را بردارید, همین و بس. از دوستانتان که کامپیوتر دارند لیستی تهیه کنید و سپس با هریک صحبت کنبد و نظرشان را بپرسید. از یک مغازه دیدن کنید و در آنجا از فروشنده بخواهید چند کامپیوتر را به شما نشان دهد و کار با آنها را برایتان نشان دهد.

به خاطر داشته باشید اعتماد بنفس حقیقی برخاسته از عرت نفس و تعهد شخصی شماست. این تعهد که خواسته ها و اهدافتان هر چه هم باشد بی گمان برای رسیدن به آنها تلاش خواهید کرد.

ممکن است ندانید چگونه به آنها برسید یا مطمئن نباشید که حتما به آن خواهید رسید یا نه. اما هنگامی که می دانید و اعتماد کامل دارید که برای تحقق آن از هیچ تلاشی رویگردان نخواهید بود هرچقدر هم بترسید و اشتباه کنید باز هم برنده اید.

زیرا درست در همان لحظه که دست به عمل بزنید, منبعی بی کران از اقتدار شخصی را در خود فعال می کنید که اعتماد بنفس کم نظیری را در شما تولید خواهد کرد.

 

کتاب اعتماد بنفس

باربارا دی آنجلیس

منبع سایت قانون جذب 

(استفاده از مطالب فقط با ذکر سایت منبع مجاز می باشد)

 

درباره ی نویسنده

سحر رضوی

دوستان خوبم, 1500 کامنت تو نوبت پاسخ دهی هستش، واقعا سخته بتونم جواب بدم، لطفا صبور باشید و از کامنت های موجود در سایت استفاده کنید. ممنونم ❤

2 نظر

یک پاسخ بگذارید

در اینستاگرام همراه ما باشید

هر پنجشنبه انرژی درمانی گروهی در اینستاگرام


This will close in 10 seconds