به رویاهای خود اعتماد کنید | قانون جذب  

 

آیا در حال حاضر رویایی دارید که برایتان اهمیت ویژه ای داشته باشد, اما چون به خودتان اعتماد ندارید که رویایتان را تا آخر تعقیب کنید آن را به دست فراموشی سپرده باشید؟

آیا می ترسید چنانچه در جهت تحقق آن گام بردارید بعد از مدتی سر شوید یا آن را به به تعویق بیندازید یا حتی برای همیشه فراموشش کنید. آیا کارهایی را در زندگی خود شروع کرده اید که ناتمام رهایشان کرده باشید؟

نقطه ای که در آن از تعقیب رویاهایتان چشم پوشی می کنید همان نقطه ای است که اعتماد بنفس شما در آن آسیب دیده و مختل شده است, این نقطه همان نقطه ای است که به خودتان اعتماد کافی ندارید.

هنگامی که ذهنتان به شما می گوید: “فکر نکنم موفق بشم” در واقع دارید به خودتان می گویید: “به خودم اعتماد کافی ندارم که بتوانم مطالعه کنم یاد بگیرم, بیاموزم و هر آنچه که برای تحقق رویاهایم لازم دارم انجام دهم”.

هرچه به خواست و اراده خودتان اعتماد بیش تری داشته باشید اعتماد بنفس زیادتری در خود احساس خواهید کرد. داشتن اعتماد بنفس و خودباوری نیز اساسا به این معناست, اطمینان داشته باشید که می توانید ترس های خود را کنار بگذارید و تسلیم نشوید.

بی گمان داستان های فراوانی از زندگی کسانی شنیده اید که از “هیچ” شروع کرده و در شغل خود به شکلی باور نکردنی موفق شده اند.

اگر شما نمی خواهید شخصی بد و شکست خورده جلوه کنید, باید دوره سختی را بگذرانید تا اعتمادبنفس واقعی را در خود ایجاد کنید.

زیرا اعتماد بنفس واقعی براساس این باور که به یقین موفق خواهید شد, ینا نشده است. شخصی که اعتماد بنفس دارد هرگز مطمئن نیست که اشتباه نخواهد کرد.

او از اینکه شکست بخورد و تحقیر شود یا بد جلوه کند, ترسی ندارد. او فقط به جلو نظر دارد.

شاید خود من (باربارا) نمونه خوبی از این افراد باشم:

اغلب مردم فکر می کنند من خیلی موفق هستم, تنها چیزی که آنها می بینند موفقیت هایی است که کسب کرده ام و اهدافی است که به آن ها دست یافته ام.

چیزی که آنان هرگز ندیده اند صدها و صدها اشتباهی است که مرتکب شده ام, منظورم اشتباه های کوچک و پیش پا افتاده نیست, بلک اشتباهاتی بسیار بزرگ و وحشتناک مانند:

استخدام کارمندان نامناسب, اشتباهات مالی, تجاری و شغلی بزرگ, دوستی ها و روابط بسیار مخرب و مشکل دار, ازدواج های غلط و … چنان چه قرار بود از اشتباهات خودم لیست تهیه کنم, لیست بلند بالایی می شد1

حال که به جایگاه موفقیت رسیده ام, شاید چنین بنظر برسد که راه ساده و همواری را پشت سر گذاشته ام, اما این تا حقیقت فرسنگها فاصله دارد.

 

کتاب اعتماد بنفس

باربارا دی آنجلیس

منبع سایت قانون جذب 

(استفاده از مطالب فقط با ذکر سایت منبع مجاز می باشد)

درباره ی نویسنده

سحر رضوی

دوستان خوبم, 1500 کامنت تو نوبت پاسخ دهی هستش، واقعا سخته بتونم جواب بدم، لطفا صبور باشید و از کامنت های موجود در سایت استفاده کنید. ممنونم ❤

4 نظر

    منم تقریبا همین شکلی هستم خیلی عالی برنامه ریزی میکنم اوایلشم خوب پیش میرم ولی متأسفانه نصفه رهاش میکنم امیدوارم با مطالب خوب سایت شما بتونم برنامه زندگی شگفت انگیزمو بریزم و بهش برسم

      عزیزم همیشه با خوندن کتابهای انگیزشو, باید انگیزت رو برای رسیدن به هدف حفظ کنی.

    چشم حتما به حرفتون گوش میدم در کنار مطالب سایت کتابهای انگیزشی هم میخونم

یک پاسخ بگذارید

در اینستاگرام همراه ما باشید

هر پنجشنبه انرژی درمانی گروهی در اینستاگرام


This will close in 10 seconds