جنبه های کلی مراقبه | قانون جذب  

مراقبه به عنوان ابزاری برای هماهنگی, نظم و انضباط مفید است. به عنوان نظم و انضباط کلی, باعث می شود به گونه ای محسوس تر از قابلیت ها و استعدادهای منحصر به فرد خود آگاه شوید.

باعث افزایش اعتماد بنفس می شود و به شما اجازه می دهد دل به دریا بزنید, از زندگی لذت ببرید, عصبیتهای خود را مهار کنید.

همچنین به عنوان وسیله ای ایجاد کننده هماهنگی و تعادل, به شما کمک می کند در مواقعی که بشدن تحت تاثیر احساسات قرار می گیرید, با وضوح و عینیت بیشتری از عهده شرایط برآیید. مراقبه به شما کمک می کند چطور آرام باشید, استراحت کنید و از لحظات خود بی آنکه اوضاع و شرایط را در آن دخالت دهید, لذت ببرید.

باعث افزایش صبر و تحمل شما می شود, انرژی شمارا تکمیل می کند, همچنین افق ذهنی و دیدگاه شما را گسترش می دهد.

افراد پر مشغله, خلاق و با اراده هستند که گاهی به دلیل مسئولیتهایی که به آنها محول شده است, مواهب و لذات زندگی را از دست می دهند. فراز و نشیب های روزمره آنان, به قدر ذهنشان را درهم و برهم می کند که دیگر جایی برای پذیرندگی باقی نمی گذارد. مراقبه های مرتب باعث رفع اغتشاش فکری نمی شود, بلکه توانایی انسان را برای عبور از آن مرحله بیشتر می کند و به ما یاد می دهد بی هیچ قضاوتی ناظر روند زندگی باشیم.

با تمرین متوجه رفتارهای عینی خود می شوید و می بینید انسان تمایل دارد تجارب خود را بیش از حد شخصی تلقی کند و به قدر درگیر اغتشاش و سردرگمی می شویم و طوری واکنش نشان می دهیم که گویی این مشکل و مسئولیت صرفا مختص ماست.

وقتی چنین مساله ای پیش می آید, قضاوت ما مبهم می شود و به سمت روش مخرب قدیم می لغزیم که موجب استیصال و درگیری ما می شود و از لحاظ ذهنی سردرگم می شویم.

با استفاده از واقعیت های عینی می توانیم از این سردرگمی عبور کنیم و متوجه شویم نمی توانیم وقایع بیرونی را تغییر دهیم, ولی مسلما می توانیم واکنش خود را در قبال آنها تغییر دهیم, که این مساله ما را در گره گشایی و بهبود قرار می دهد, مسیری که به نتایج مثبت منجر می شود.

واکنش خشماگین ما عمیقا در ذهن ناخودآگاه خانه می کند و چه بسا برایمان عات شود.

مراقبه به شما آرامش می دهد و باعث قدرت تصمیم گیری بالا می شوید.

 

 

کتاب مراقبه

دان کروز

منبع سایت قانون جذب 

(استفاده از مطالب فقط با ذکر سایت منبع مجاز می باشد)

درباره ی نویسنده

سحر رضوی

دوستان خوبم, 1500 کامنت تو نوبت پاسخ دهی هستش، واقعا سخته بتونم جواب بدم، لطفا صبور باشید و از کامنت های موجود در سایت استفاده کنید. ممنونم ❤

یک پاسخ بگذارید

در اینستاگرام همراه ما باشید

هر پنجشنبه انرژی درمانی گروهی در اینستاگرام


This will close in 10 seconds