مدیریت زمان, هسته برنامه ریزی است که به میزان زیادی, کیفیت زندگی شما را مشخص می کند.
پیتر دراکر می گوید: “زمان قابل برنامه ریزی نیست, شما تنها می توانید خود را برنامه ریزی کنید”.
مدیریت زمان, در واقع مدیریت زندگی, مدیریت کارهای شخصی و مدیریت خویشتن است, نه مدیریت زمان یا وضعیت موجود.
زمان از دست می رود, نمی توان زمان را ذخیره کرد, هیچ چیزی را نمی توان جایگزین زمان کرد.
برای رسیدن به تمامی موفقیت ها, نتایج و دستاوردها به زمان نیاز دارید.
شما نمی توانید زمان را ذخیره کنید, بلکه فقط می توانید آن را به گونه های مختلف خرج کنید.
باید زمان را از حوزه های کم اهمیت, به عرصه های مهم زندگی منتقل کنید.
با به کار بستن مدیریت فردی با توجه به زمان, شما می توانید انتخاب کنید که چه کاری را در ابتدا و کدام یک را در اولویت بعدی انجام دهید و یا کدام یک را اصلا انجام ندهید.
برای غلبه بر اهمال کاری و تعلل که مانع موفقیت های بزرگ در زندگی همه ما است, به مدیریت فردی و زمانی بالایی نیاز دارید.
تعلل, دزد آرزوهاست.
سایر مطالب بخش “اهداف کاری”
کتاب قدرت مدیریت فردی
برایان تریسی
4 نظر
خیلی مفیدو کاربردی بود.ممنون:-*
موفق باشی عزیزم.
با سلام خدمت شما…
خدارو شاکرم که با سایت شما آشنا شدم واقعا لذت میبرم از خواندن مطالب شما و امید دارم با این مهارت ها باعث پیشرفت خودم ،خانوادم و کشورم و در نهایت جهان بشوم.
یک دنیا سپاس بابت مطالبتان
عاقبت به خیری را برای جهانیان خواستارم.
سلام دوست عزیز, موفق باشید.