سخنرانان حرفه ای از همان کلمه اول, مخاطبین خود را مجذوب می کنند.
ممکن است از همان لحظه اول با سکوت و مرکز توجه قرار دادن آن, توجه آنها را جلب کنید.
می توانید برای چند لحظه سکوت کنید و سپس بگویید: “متشکرم از اینکه اینجا هستید. به شما قول می دهم از این جلسه لذت کامل را ببرید و آنچه مد نظر دارید, از این سخنرانی به دست آورید”.
این آغاز سوال بسیاری از مخاطبین که “شک دارم جلسه خوبی باشد؟” را پاسخ می دهد.
به این ترتیب همه لبخند می زنند و آرام هستند و سوالات کلیدی آنها پاسخ داده می شود.
سخنرانان حرفه ای, تمام مخاطبین خود را در لبه صندلی نگه می دارند, با پرسش و پاسخ و مکث های آگاهانه, به پاسخ های مورد نظر می رسند و به نکات قابل توجهی اشاره می کنند, آنان برای بیان این نکات حتی از داستان های مختلف استفاده می کنند.
با مخاطبان مثل دوست برخورد کنید, بکوشید لبخند را در نگاه مشتاق آنها نگه دارید.
تفکر مثبت را در ذهن آنها جای دهید و از هر روشی که به ذهنتان می رسد, استفاده کنید.
کسی که سوال می پرسد, کنترل و تسلط کامل روی امور دارد, پس زمانی که سوال می پرسید, تمام توجه مخاطب خود را برای پاسخگویی به سوال جلب می کنید.
به این ترتیب, ذهن آنها روی جواب متمرکز می شود و روند امور طبق خواسته شما خواهد بود.
صحبت کردن مثل فروختن نیست, همیشه پا روی ترمز نگه دارید, توقف کنید. سوال بپرسید و منتظر جواب بمانید.
از مکث ها دراماتیک یا سکوت های خاص استفاده کنید, این کار را قبل از رفتن به سراغ مبحث اصلی انجام دهید.
از بدن و صدای خود استفاده کنید.
سخنرانان حرفه ای کمی بلندتر از بقیه صحبت می کنند و با چنین کاری, نسبت به آنچه می گویند اعتماد بیشتری از سوی مخاطبانشان جلب می نمایند.
سایر مطالب بخش مهارت های اجتماعی بودن
کتاب قدرت بیان
برایان تریسی