ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نشستن طولانی و آسیب‌هایی برای قلب!
01-08-2017, 05:20 PM
ارسال: #1
نشستن طولانی و آسیب‌هایی برای قلب!
مطالعات بسیاری مدت زمانی که مردم در حالت نشسته سپری می کنند (تماشای تلویزیون، کار با رایانه، رانندگی، غذا خوردن) را با خطر افزایش یافته ابتلا به بیماری قلبی عروقی پیوند داده اند.


عوارض نشستن طولانی ،شما مدت زمان زیادی را روزانه در حالت نشسته سپری می کنید. این واقعیت که در حال حاضر این مطلب را می خوانیدنشانگر این است که به جستجو در اینترنت علاقه دارید و از این رو،احتمالا فردی هستید که اغلب از رایانه استفاده می کند و بر همین اساس، احتمالا زیاد می نشینید.

مطالعات بسیاری مدت زمانی که مردم در حالت نشسته سپری می کنند (تماشای تلویزیون، کار با رایانه، رانندگی، غذا خوردن) را با خطر افزایش یافته ابتلا به بیماری قلبی عروقی پیوند داده اند.

افزون بر این، مدت زمانی که در حالت نشسته سپری می کنید پیوند قوی با ندرم متابولیک، دیابت، چاقی، فشار خون بالا، تری گلیسیرید افزایش یافته و کاهش کلسترول خوب (HDL) و حتی سرطان دارد.
خبر بدتر این است که نتایج یک متاآنالیز در سال 2015 نشان دادکه حتی ورزش ظم نیز آثار منفی نشستن بیش از اندازه را خنثی نمی کند.

برخی پژوهشگران این گونه نتیجه گیری کرده اند که خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در نتیجه عوارض نشستن طولانی برابر با سیگار کشیدن است.
فواید پرهیز از نشستن بیش از اندازه

در شرایطی که ورزش منظم برای سلامت انسان خوب است، آن چه در ساعاتی که ورزش نمی کنید،
انجام می دهید نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در ژوییه 2015، پژوهشگران استرالیایی مطالعه ای را با حضور 700 شرکت کننده انجام دادند. شرکت کنندگان از ردیاب فعالیت استفاده می کردند
که داده های وضعیت اندامی و فعالیت آنها را جمع آوری می کرد.
پژوهشگرانی دریافتند هرچه افراد زمان بیشتری را در حالت نشسته سپری می کنند، شاخص توده بدنی،
سطوح گلوکز، اندازه دور کمر، و سطوح تری گلیسیرید
در آنها بالاتر و سطوح کلسترول خوب (HDL) پایین‌تر است.

در مقابل، افرادی که مدت زمان بیشتری را در حالت ایستاده سپری کردند،از آمار و ارقام مطلوب‌تری در زمینه شاخص هایی مشابه برخوردار بودند.

پژوهشگران این گونه نتیجه گیری کردند که بر اساس شواهد کسب شده، اختصاص مدت زمان نشستن به مدت زمان ایستادن (پیاده روی) می تواند به طور قابل توجهی عوامل خطرآفرین برای بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد.

از آنجایی که مطالعات بسیاری در چند سال گذشته نتایجی مشابه را ارائه کرده اند، سازمان های حرفه ای مختلف در سراسر جهان دستورالعمل های خود را تغییر داده اند و بر اهمیت به حداقل رساندن مدت زمان نشستن
و به حداکثر رساندن مدت زمانی که در حالت ایستاده یا پیاده روی سپری می کنید، تاکید دارند.
چرا نشستن طولانی مدت بد است؟

نشستن یا دراز کشیدن استرس در سیستم قلبی عروقی را کاهش می دهد و به قلب و رگ های خونی اجازه می دهد تا به آرامش برسند. این یکی از دلایلی است که استراحت در دوره نقاهت پس از یک بیماری مفید است.
در مقابل، ایستادن موجب می شود تا قلب و سیستم گردش خون سخت‌تر کار کنند تا فشار خون عادی بدن حفظ شود.
اما نشستن بیش از اندازه موجب افت فعالیت سیستم قلبی عروقی می شود
در شرایطی که ایستادن یا پیاده روی به تقویت عملکرد قلبی عروقی و آهنگ عضلانی منجر می شود.

از سوی دیگر، داده های جمع آوری شده تاکنون ارتباط بین نشستن و خطر قلبی عروقی را نشان داده اند و رابطه سببی قطعی را نشان نداده است.

با افزایش آگاهی عمومی، مطالعات با استفاده از داده های عینی (استفاده از حسگرهای پوشیدنی) در حال انجام هستند
تا رابطه بین وضع اندامی، فعالیت، پیامدها و مهم‌تر از آن این که آیا پیامدهای قلبی عروقی می توانند
با کاهش نسبت نشستن/ایستادن یک فرد بهبود یابند، هر چه بهتر ارزیابی و بررسی شود.
سخن پایانی

در شرایطی که همچنان ثابت نشده است که از عوارض نشستن طولانی به بیماری قلبی عروقی منجر می شود،
دلایل خوبی وجود دارند تا از این کار پرهیز کنید. نخست،
داده های موجود تا به امروز در شرایطی که قطعی نیستند، اما نتایج از مطالعه ای به مطالعه دیگر سازگار و مشابه به نظر می رسند.

این نتایج به اندازه کافی قانع کننده بوده اند تا کارشناسان پزشکی دستورالعمل های مدت زمان فعالیت را تغییر دهند.
دوم، با کاهش مدت زمان نشستن و اختصاص آن به ایستادن یا پیاده روی چیزی را از دست نمی دهید و انجام آن ساده و بی خطر است.
سوم، با کاهش مدت زمان نشستن کالری بیشتری می سوزانید.

پس کاهش مدت زمان نشستن طولانی و افزایش مدت زمان ایستادن و پیاده روی منطقی به نظر می رسد. اگر قادر به خرید یک میز کار ایستاده نیستید، هنگام صحبت با تلفن می توانید قدم بزنید، ناهار را در حالت ایستاده میل کنید،
و یا خودرو خود را در جایی دورتر از محل کار پارک کنید و این فاصله را پیاده طی کنید. همچنین،می توانید از یک ردیاب فعالیت برای تنظیم اهداف روزانه تعداد گام استفاده کنید.

عصر ایران

Heartبارانی از خوشبختی و ثروت بر من جاریستHeart
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط sahar71 ، dhiver.sa ، Hellguard ، ع.ا.ط.ی
01-11-2017, 01:05 PM
ارسال: #2
RE: نشستن طولانی و آسیب‌هایی برای قلب!
راهکارهایی برای کمتر نشستن
با این حال پادزهر نشستن‌ در طول روز، ایستادن در تمام روز نیست. بدن ما بهترین واکنش را زمانی از خود نشان می‌دهد که از آن به‌شیوه‌های مختلف بهره ببریم، از جمله پیاده‌روی کردن، ایستادن، خم شدن و حتی اسکوات رفتن. جایگزین نمودن روش‌هایی برای تغییر موقعیتتان، فرهنگ صندلی محور را به چالش می‌کشد. چند روش خلاقانه برای کاهش زمان نشستن که همواره می‌توان امتحان نمود عبارتند از:



1- یکی از وعده‌ها‌ی غذایی خود در روز را ایستاده‌ میل کنید. نشستن در حین غذا، موجب می‌شود تا زمان کلی نشستن شما افزایش یابد. حتی‌الامکان صبحانه را روی کانتر آشپزخانه بخورید، یا ناهار را در مکان‌هایی با میزهای بلند میل کنید. ایستادن در حین غذا خوردن ابدا بدان معنا نیست که مجبورید سریع‌تر غذا بخورید و یا غذاهای نامرغوب بخورید. کیفیت و نحوه‌ی غذا خوردن می‌تواند کاملا مشابه نشستن بر روی صندلی باشد.



2- هر شب صندلی خود را به سمت میزتان هل دهید. صبح روز بعد، وضعیت غیر معمول صندلی یادآوری می‌کند تا کمی بیشتر روی پاهای خود بایستید. سعی کنید کاری ایستاده را برای صبح برنامه‌ریزی کرده یا پیاده‌روی نمائید. روز خود را ایستاده شروع نمائید، تا بدنتان بیدار شود و در تمام روز فعال بماند.



3- ۱۵ دقیقه روی زمین بنشینید. در فرهنگ گره‌خورده‌ی ما با صندلی، بزرگسالان زمان زیادی برای نشستن روی زمین صرف نمی‌کنند. در نتیجه، بخشی از تحرک خود را از دست می‌دهند. با ۱۵ دقیقه نشستن روی زمین می‌توان آن تحرک را دوباره بدست آورد. چنانچه فرزند دارید، آن‌ها نیز عاشق پیوستن به شما بر روی زمین و خواندن یک داستان یا بازی کردن، خواهند شد. روی زمین بنشینید و بخش اول برنامه‌ی تلویزیونی موردعلاقه خود را تماشا کنید یا کتابی بخوانید.



4- برخی از کارهایتان را ایستاده انجام دهید. به عنوان مثال صحبت کردن با تلفن، مرور مدارک یا چک کردن فیس‌بوک. کارتان هر آنچه که هست، به آن تنوع ببخشید. ایستادن در حین انجام کارها حصار نشستن‌های طولانی در طی روز را می‌شکند.



با همین توصیه‌های کوچک، در مسیر روزی با نشستن‌های کمتر و حرکت‌های متنوع‌تر گام بردارید. به صندلی‌های زندگی خود استراحتی دهید و ببنید در طول روز چقدر احساس بهتری خواهید داشت.

منبع : healthmag.ir

Heartبارانی از خوشبختی و ثروت بر من جاریستHeart
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط dhiver.sa ، Hellguard ، ع.ا.ط.ی
01-22-2017, 05:22 PM
ارسال: #3
RE: نشستن طولانی و آسیب‌هایی برای قلب!
وقتی زیاد می نشینیم چه بلایی سر بدن خود می آوریم ؟

عمدتا بزرگسالان، حدود ۸ ساعت از روز را در وضعیت نشسته سپری می‌کنند. چه پشت میز بنشینید یا روی نیمکت، خطرات نشستن بیش از حد، شوخی نیستند.

به گزارش بهداشت نیوز، عمدتا بزرگسالان، حدود ۸ ساعت از روز را در وضعیت نشسته سپری می‌کنند. چه پشت میز بنشینید یا روی نیمکت، خطرات نشستن بیش از حد، شوخی نیستند. شاید عمل نشستن بی ضرر بنظر برسد، مخصوصا بعد از یک روز کاری که شما را از نظر ذهنی خسته کرده است، اما نشستن طولانی مدت بطور منظم، باعث انحطاط عضلات می‌شود، که می‌تواند منجر به کاهش شدید توانایی حرکتی شما گردد.

چرا نشستن بیش از حد می‌تواند توانایی حرکتی شما را کاهش دهد

خمیدگی اجتناب ناپذیر

کاملا واضح است که نشستن، یک فعالیت روزانه عادی برای همه است، اما پوسچر بد نیز اغلب اجتناب ناپذیر است. درست نشستن، بدنتان را مجبور می‌کند که عضلات شکم را برای حفظ وضعیت مناسب بکار بگیرد. بااینحال، هنگامیکه شما شانه‌هایتان را رها و میان تنه‌تان را شل می‌کنید، عضلات شکم ناگهان غیرقابل استفاده می‌شوند که در نتیجه فشار مضاعفی روی پایین کمر و ناحیه لگن شما وارد می‌شود. اگرچه خمیده نشستن، ممکن است راحت‌تر از حفظ پوسچر درست باشد، اما پتانسیل آن را دارد که قوس ستون فقرات شما را امتداد دهد و در نهایت باعث آتروفی عضلات شود.

آتروفی عضلات

آتروفی عضلات به انحطاط فیبرهای عضلانی گفته می‌شود که به جهت عدم تمرین عضلات به اندازه کافی رخ می‌دهد. این اتفاق، دلیل اینکه چرا باید سبک زندگی فعال‌تری داشته باشیم را توجیه می‌کند، اما همچنین وقتی صحبت از نشستن‌های طولانی می‌کنیم نیز جای بحث و تامل دارد. عدم فعالیت برای مدت زمانهای طولانی، باعث کاهش سایز فیبرهای عضلانی می‌شود، که بدن را تضعیف می‌کند. این فرایند از طریق نشستن‌های طولانی مدت، سرعت می‌گیرد، مخصوصا در فلکسورهای باسن که کوتاه می‌شوند و در نهایت، دامنه‌ی حرکتی را محدود می‌کنند.

چرا نشستن بیش از حد می‌تواند توانایی حرکتی شما را کاهش دهد

عدم انعطاف پذیری

نشستن برای مدت زمان طولانی بر تمام نواحی بدن از جمله باسن، پشت، و پاها فشار وارد می‌کند، و این پتانسیل را دارد که باعث عدم انعطاف شدید شود که بدان معناست که ممکن است انجام حرکات فیزیکی عادی مانند پیاده روی، به مرور زمان دشوارتر گردد. نشستن طولانی مدت باعث می‌شود که دیسک‌های پشت شما، بطور غیر یکنواخت فشرده شوند. در نتیجه تاندون‌ها و رباط‌ها سفت می‌شوند. این امر مانع می‌شود که وزن بدن بطور یکنواخت روی ستون فقرات پخش شود، که در نهایت باعث عدم انعطاف پذیری می‌گردد و همچنین می‌تواند منجر به آسیب به دیسک‌ها شود.

اختلال در گردش خون

نشستن نادرست برای مدت زمان طولانی و بطور منظم، می‌تواند باعث اختلال گردش خون در پاها شود. این مساله بعلت تجمع خون در رگ‌ها اتفاق می‌افتد، که معمولا بعنوان رگ‌های واریسی از آن یاد می‌شود. اگرچه این وضعیت معمولا در خانم‌ها شایع‌تر است، اما می‌تواند بر مردان نیز تاثیر بگذارد. ترومبوز وریدی عمقی (DVT)، مشکل جدی‌تری است که می‌تواند در نتیجه‌ی اختلال گردش خون در پاها بوجود بیاید. گردش خون ضعیف می‌تواند مانع استقلال فیزیکی شود، و توانایی حرکتی را محدود کند.

نشستن به روش درست

نشستن، یک فعالیت اجتناب ناپذیر در زندگی روزمره است، اما مهم است در حالیکه این وضعیت را می‌پذیرید، انرژی‌تان را روی حفظ پوسچر مناسب متمرکز کنید. کاملا راست بنشینید، بدون آنکه به جلو خم شوید. شانه‌هایتان را شل کنید و پاهایتان را صاف روی زمین قرار دهید. همچنین، بازوهایتان را نزدیک پهلویتان بگذارید و آرنج‌ها را در زاویه ۹۰ درجه خم کنید. مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که تا حد ممکن، بلند شوید و حرکت کنید. ممکن است در ابتدا متوجه شوید که صحیح نشستن، تا حدی شما را نارحت می‌کند، اما نشستن درست، در نهایت به شما کمک خواهد کرد که با بالا رفتن سنتان، زندگی با کیفیت‌تری داشته باشید.(مجله تناسب اندام)

Heartبارانی از خوشبختی و ثروت بر من جاریستHeart
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط dhiver.sa
01-28-2017, 09:53 AM
ارسال: #4
RE: نشستن طولانی و آسیب‌هایی برای قلب!
نشستن طولانی بر روی صندلی

نشستن طولانی بر روی صندلی , محققان در تحقیقات جدید خود موفق شدند بین
انجام برخی از کارها و کاهش سن افراد رابطه‌ای معنادار پیدا کنند.

کارشناسان درجدیدترین پژوهش هی خود دریافتند نشستن به مدت زیاد در طول روز
بر روی صندلی می تواند سبب کوتاه شدن طول عمر طبیعی فرد به میزان هشت سال شود.



محققان دانشگاه کالیفرنیا با بررسی بر روی بیش از 1500 داوطلب زن سالمند در ایالات متحده در بازه های زمانی سالهای 2005 تا 2010 و 2011 تا 2015 دریافتند که نشستن بیش از حد در محیط کار می تواند سبب کوتاه شدن تلومرها، شاخه های موجود بر روی DNA بدن انسان شود که در نتیجه آن فرد با بیماری هایی مانند ابتلا به دیابت، بروز حمله قلبی، سکته مغزی، چاقی، بالا رفتن فشار خون،استرس، پیری و مرگ زودرس مواجه می شود.

براساس این یافته ها که در مجله اپیدمیولوژی به چاپ رسیده نشستن بیش از اندازه علاوه بر بروز انواع بیماری های جسمانی تاثیری مخرب بر ساختار سلولی و بیولوژیکی بدن می گذارد و باعث ایجاد بیماری های ژنتیکی حتی در فرزندان و نسل های آتی می شود.

کارشناسان در ادامه این تحقیق از بانوان خواستند که میزان تحرک خود را افزایش دهند و روزانه
حداقل 30 دقیقه ورزش کنند و تنها پس از یک هفته آنها شاهد تغییراتی شگفت انگیز در تلومر
داوطلبان بودند و اینکه طول dna در حال افزایش بود.

براین اساس کارشناسان توصیه می کنند افراد بویژه در آستانه میانسالی و سالمندی سعی کنند فعالیت فیزیکی بیشتری در طول روز داشته باشند و هر دو ساعت به مدت نیمساعت ایستاده کار کنند یا قدم بزنند تا روند پیری در بدن آنها کاهش یابد و از ابتلا به بیماری های مرگبار مزمن ایمن بمانند.

صراط

Heartبارانی از خوشبختی و ثروت بر من جاریستHeart
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان