ثروت هرکسی در ذهن و تفکر اوست | قانون جذب  

 

فرض کنیم که مدرک پزشکی و حتی ابزار یک جراح را به سرقت برده اند. آیا می توان قبول کرد که دارایی و تمول این پزشک به آنها وابسته بود؟ یا گنجینه او در مغز و فکرش است؟

هیچ عاملی قادر نخواهد بود تا دکتری را از طبابت و معاینه بیمار و نوشتن نسخه و درمان او و عمل جراحی بازدارد و اگر ابزار جراحی وی دزدیده شود او بلافاصله مجددا آنها را خریداری خواهد کرد. پس ثروت یک پزشک و یک فرد تحصیل کرده در استعدادهای اون نهفته است و در دانش و معلوماتش که بدان وسیله می تواند به یاری همنوعانش بشتابد و در طریق خیر و صلاح جامعه گام بردارد.

زمانی می توان احساس ثروت کرد که بتوان به دیگران کمک کرد و باری از دوش ناتوانی برداشت و زخمی را التیام بخشید.

مردی را می شناختم که در اثر بحران مالی کارش به ورشکستگی کشید. من تصور می کردم که او در اثر این ضربه به کلی روحیه خود را از دست می دهد و شاید کارش به جنون یا خودکشی می کشد. ولی او در جواب سوال من که حال و روزش را جویا شدم خنده ای کرد و گفت:

– من همه چیزم را از دست داده ام. البته ظرف چهار سال حدود یک میلیون دلار به دست آورده بودم. اشکالی ندارد, دوباره از نو شروع می کنم. آنچه از دست دادم یک نماد است و مطمئنم که می توانم دوباره سمبل پول را به سمت خودم جذب کنم. همانطور که عسل, زنبورها را ببسوی خود می کشاند.

او مردی شکست خورده نبود بلکه از لحاظ روحی, دارای چنان قوه و قدرتی بود که می توانست نمونه و سرمشق نه تنها مایوسان و شکست خوردگان بلکه مردمان عادی شود. 

او آبی بود که در هر ظرفی ریخته می شد به همان شکل در می آمد و راه خود را باز می کرد, او فکر فقر و نداری و شکست و بدبختی را از سر بیرون کرده و به جای آن تصاویر تلاش و پشتکار, امید, شادمانی و موفقیت را نشانده بود. 

او می گفت: من یکبار توانستم غول فقر را به زانو در آوردم, مسلما در مرتبه دوم هم خواهم توانست.

این مرد به عنوان فروشنده و بازاریاب یک شرکت تجارت شیمیایی مشغول کار شد و پس از کسب تجاربی مختصر در زمنیه فروش و معرفی کالا توانست طرح ابتکاری و جالبی به مدیریت ارائه کند و همین باعث شد تا فروش کالا به درصد بالایی برسد. بعد از چهار سال و نیم توانست مقام مدیر عامل آن شرکت را به دست آورد و زیان هایش را جبران کند.

امرسون فیلسوف آمریکایی می گوید: آدمی موجودی متفکر است که در تمام روز لحظه ای از اندیشیدن غافل نمی شود. 

هرکس با تفکر عادی خود قواعد و اصول باورهای خود را در ذهن بارور می سازد و همین اعتقادات است که شالوده حیات شخص را تشکیل می دهد.

درک و تشخیص این باورها ما را بر آن می دارد تا ایده های نادرست و افکار سیاه را از سر پراکنده سازیم و به جای آن ایده های روشن و مثبت بنشانیم, کسی که از قدرت روحی خود بی خبر بماند محکوم به فقر مادی و معنوی است.

 

سایر مطالب جذب ثروت و فراوانی

 

 

کتاب راز قدرت جذب

ژورف مورفی/ ناپلئون هیل

منبع سایت قانون جذب 

(استفاده از مطالب فقط با ذکر سایت منبع مجاز است)

درباره ی نویسنده

سحر رضوی

دوستان خوبم, 1500 کامنت تو نوبت پاسخ دهی هستش، واقعا سخته بتونم جواب بدم، لطفا صبور باشید و از کامنت های موجود در سایت استفاده کنید. ممنونم ❤

3 نظر

    سركار خانم رضوي
    باسلام و عرض ادب
    به خاطر متن خوبي كه گذاشتيد سپاسگزارم

    هيچ مشكلي دائمي نيست به شرط آنكه به جاي آرزو تلاش با فكر داشته باشيم

    من فكر ميكنم مشكلي كه دامن گير مردم ماست تنبلي است

    درپناه خدا
    موفق باشيد

    سلام خسته نباشید.واقعا ازتون تشکر میکنم .بخاطر مطالب مفیدتون منو از نا امیدی نجات دادین .خیلییییییی ممنون

یک پاسخ بگذارید

در اینستاگرام همراه ما باشید

هر پنجشنبه انرژی درمانی گروهی در اینستاگرام


This will close in 10 seconds