دن گیلبرت، نویسنده کتاب «روبرو شدن با شادی»، این فکر که اگر چیزهایی که می خواهیم را به دست نیاوریم غمگین خواهیم بود را، به چالش می کشد.

«دستگاه ایمنی روانی» ما به ما امکان می دهد که حتی وقتی زندگی طبق برنامه های ما پیش نمی رود حقیقتا شاد باشیم.

 

بخش هایی از سخنرانی:

در تحقیقات آزمایشگاهی و در تحقیقاتی میدانی ما می بینیم که برنده یا بازنده شدن در انتخابات یا به دست آوردن یا از دست دادن یک همسر، به دست آوردن یا از دست دادن یک موقعیت شغلی بهتر، قبول یا رد شدن در یک امتحان، خیلی خیلی کمتر از آن مقداری که مردم تصور می کنند بر زندگی آنها تاثیر دارد.

در یک مطالعه ای که واقعا من را زمین گیر کرد بررسی کرده اند که چطور فاجعه های مهم زندگی بر زندگی افراد تاثیر می گذارند, نشان داده اند که اگر بیش از سه ماه از این وقایع گذشته باشد، به جز چند مورد خاص، اینها تاثیری در زندگی شما نخواهند داشت.

چرا؟ چونکه ما می توانیم شادی را تولید کنیم.

سر توماس براون در سال ۱۶۴۲ نوشته است که: “من شادترین انسان زنده هستم، من در درون خودم چیزی دارم که می توانم فقر را به ثروت و بدبختی را به خوشبختی تبدیل کنم. من کمتر از آشیل آسیب پذیرم. بخت بد حتی یک نقطه ضعف در من نخواهد یافت”. این مرد عجب دستگاهی در سرش داشته است.

ما شادی را می سازیم ولی خیال می کنیم که شادی را باید به دست آورد.

نیازی نیست که من برای شما از افرادی که می توانند شادی را برای خودشان بسازند مثال بزنم. به جای آن من شواهد تجربی را که نشان می دهد افراد شادی را تولید می کنند به شما نشان می دهم. نیازی نیست جای دوری برویم.

اولی جیم رایت است.

بعضی از شما ممکن است سنتان آنقدر باشد که به خاطر بیاورید که جیم رایت رییس خانه نمایندگان بود و با سرافکندگی به خاطر اینکه یک جمهوری خواه جوان پرده از معاملات مشکوکش در مورد یک کتاب برداشت از سمت خودش استعفا کرد.

این آقا همه چیزش را از دست داد, او قدرتمند ترین دموکرات کشور بود و همه چیزش را از دست داد.

ثروتش را از دست داد, قدرتش را از دست داد. حالا بعد از سالها در این مورد چه می گوید؟

“من اینطوری وضعیت بهتری به لحاظ جسمی، مالی، روحی، و از هر جهت دیگری دارم”.

 

لینک دانلود با کیفیت 480p – حجم 141 مگابایت

سایر مطالب بخش “سمینار”

 

 

 سایت TED, تهیه و تنظیم از سایت قانون جذب

(استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع مجاز می باشد)

درباره ی نویسنده

سحر رضوی

دوستان خوبم, 1500 کامنت تو نوبت پاسخ دهی هستش، واقعا سخته بتونم جواب بدم، لطفا صبور باشید و از کامنت های موجود در سایت استفاده کنید. ممنونم ❤

3 نظر

یک پاسخ بگذارید

در اینستاگرام همراه ما باشید

هر پنجشنبه انرژی درمانی گروهی در اینستاگرام


This will close in 10 seconds