تلقین و تاثیرات آن | قانون جذب  

 

تمام اعمال و رفتار خارجی ما برآمده از تحرکات عمیق روحی ما هستند. به عبارتی این عمل باطنی ماست که بیش از هر رفتار ظاهری به حرکت در می آید.

اگر هدف مشخص شود, راه های رسیدن به آن هم مشخص می شود. فقط به آن ایمان داشته باشید و آن را به ذهن راه بدهید و جایگاه والایی برای آن در نظر بگیرید و هرگز در صدد آن برنیایید که قدرت و توان خود را انکار کنید.

یقین داشته باشید تنها چیزی که قادر خواهید بود بین غنا و ثروت دلخواهتان جدایی اندازد, حالت روحی و برداشت ذهنی خود ما خواهد, یعنی روشی که ما با آن زندگی و با دنیا ارتباط برقرار می سازیم.

این را نیز یقین داشته باشید که هیچ مانعی در مقابل اهداف مشروع افراد وجود نخواهد داشت و به این نتیجه خواهید رسید که خود تنها منجی خویش هستید و سرنوشت و تقدیرتان بستگی به طرز فکر و احساس و شعورتان خواهد داشت.

فکر سلامتی, تندرستی به همراه می آورد و اندیشه غنا؛ به شما ثروت می بخشد.

به عنوان مثال اگر دوستی را ببینید و به او بگویید درصدد راه اندازی شرکتی هستید و او با پند و ارزهای بیهوده بذر یاس و ناامیدی را در دل شما بکارد, اگر گفته های او را جدی بگیرید بی تردید با القاء گفته های او ترس شکست را در دل خود کاشته اید. اما زمانی که به شناخت نیروی روحی خود نائل شوید که منحصر است, به اندیشه شما پاسخ مثبت می دهد. در آن صورت است که تاریک اندیشی و جهل را از ذهن می زدایید.

اگر می خواهید در شاهراه سعات و غنا گام بردارید هرگز نباید در راه دیگران سد و مانع ایجاد کنید و یا با تعبیه کمینگاه بر سر یاران و همکاران و نزدیکان آنان را از پیشرفت بازدارید. شک و حسد را از خود دور کنید و بر دیگران بخل نورزید.

درواقع اگر این حالات منفی را در ذهن نمی نشانید به خود بدی می کنید.

یکی از متفکران در این باره توصیه جالبی دارد: “فکری که به دیگران نسبت می دهید خود نیز بی اختیار تحت تاثیر آن قرار می گیرید. از این روست که می گویند قانون طلایی بشریت این است که آنچه را که برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز مپسند!”

بعضی ها عادت دارند دیگران را لکه دار کنند و بر آنان انگ بزنند و بگویند: “فلانی را می شناسم, آدم کلاشی است که ثروتش را از راه دزدی و مال مردم خوری به دست آورده است …”

این سخنان را معمولا افرادی به زبان می آورند که خود در زندگی شکست خورده اند و برای یک لقمه نان تن به هر کاری می دهند. شاید دوستان و همکارانشان در عرصه زندگی با موفقیت به پیش تاخته اند و او که عقب مانده این کاروان است, لب به طعن و غیبت دیگران می گشاید و تلخ, حسود و بخیل می شود.

این نیز یکی از دلایل سقوط و شکست شخص می باشد که درباره دوستان و خویشان خود با تنگ نظری می اندیشد و از ثروت آنها می نالد و فغان می کند.

به مردم کاری نداشته باشید, به خودتان بپردازید. با این کار قدمی در تصفیه افکار منفی و سیاه خویش برخواهید داشت. اگر با خبر می شوید که یکی از دوستانتان پس انداز زیادی در بانک دارد به جای خشم و نفرت, خوشحال شوید که لطف خداوند شامل حال اون شده است.

بدانید که اگر دیگران را محکوم کنید, خودتان را محکوم کرده اید.

 

کتاب راز قدرت جذب

ژورف مورفی/ ناپلئون هیل

منبع سایت قانون جذب 

(استفاده از مطالب فقط با ذکر سایت منبع مجاز است)

درباره ی نویسنده

سحر رضوی

دوستان خوبم, 1500 کامنت تو نوبت پاسخ دهی هستش، واقعا سخته بتونم جواب بدم، لطفا صبور باشید و از کامنت های موجود در سایت استفاده کنید. ممنونم ❤

7 نظر

    سلام من شوهرم بيكاره تنبله واقعا ديونم كرده تا ظهر ميخوابه تكون نميخوره تو خونه بدرشوهرم زندكي نيكنيم واقعا اذيت شدم دارم جنون ميكيرم منوجيكار كنم؟

      سلام عزیزم خونسری خودت رو حفظ به لطف خدا همچی درست می شه.
      دوست خوبم خواهش می کنم این کتاب رو بگیر با اینکه درمورد خودسازی هستش ولی باعث می شه اطرافیانت در جهت مثبت تغییر کنن, تمرینای کتاب زیاد مهم نیست فقط با تمرکز بخون و درونت رو هماهنگ کن.
      اتفاقات عجیب غریب اطراف ما به علت اینه که درون نا هماهنگی داریم, وقتی درونت رو درست کنی همچی درست می شه, مطمئن باش.
      پس در اولین فرصت کتاب “نیمه تاریک وجود” از دبی فورد رو بگیر با تمرکز بخون هرجا مشکل داشتی از من سوال کن.

    من جيكاركنم ازخدا ديك نااميد شدم خيلي صداش كردم، ولي بي جواب يه دختر دارم،نميدونم جيكاركنم، شوهرم از بدرش يه ارثيه يك ميلياردي داره اما هنوز بهس نداده معلو نيست كي بده اخه بقيه خانوادش همشون مايه دارن واحتياج ندارن واصلا به فكر من وزندكيم نيستم، سحر جان من جه كنم ؟ كمكم كن

    من اين كتاب رو دارم اما واقعا نميفهممش، نميتونم قبول كنم

      من راه حلهایی رو که می دونستم پیشنهاد دادم, وقتی حوصله نداری, دیگه از من چه انتظاری داری؟

    مثلا بداخلاق بودن جه حسني داره كه من دوسش داشته باشم ، بهم راه حل بده نه كتاب اين جيه ديكه

      منظوره این کتاب اینه که خصوصیات منفیمون رو باید قبول کنیم اگر انکار کنیم باعث می شه درون نا هماهنگی داشته باشیم و زندگی نا هماهنگی داشته باشیم.

یک پاسخ بگذارید

در اینستاگرام همراه ما باشید

هر پنجشنبه انرژی درمانی گروهی در اینستاگرام


This will close in 10 seconds