فرمول اعتماد به نفس | قانون جذب  

 

پنج فرمول اعتماد بنفس, که در پشت خود قانونی دارد که هیچ کس نمی تواند آن را توضیح دهد. روانشناسان به این قانون, تلقین به نفس می گویند, اما باید یک نکته را در ذهن داشته باشید که در آن هیچ شک و تردیدی نیست و آن واقعیت این است که این قانون واقعا نتیجه می دهد.

اصل تلقین, شما را به قله آرامش و خوشبختی می رساند یا به دره بدبختی می کشاند و تمام این ها بستگی به نوع استفاده شما دارد.

اگر ذهن خود را به تردید و ناباوری در توانایی دستیابی به هدف پر کنید, اصل تلقین به نفس (قانون جذب), این افکار را به شکل فکر غالب به ضمیر ناخودآگاه برده و به آهستگی شما را به ورطه شکست می کشد.

اما اگر ذهن خود را با اعتماد بنفس پر کنید, اصل تلقین به نفس این باور را به صورت فکر غالب در ضمیر ناخودآگاه منتقل کرده و به شما کمک می کند بر موانع سر راهتان علبه نمایید تا به قله موفقیت برسید.

 

اول:

می دانم توانایی دستیابی به هدف قطعی ام را دارم, بنابراین از خود, استقامت, پشتکار و مداومت در تلاش برای رسیدن به هدف را می خواهم.

دوم:

می دانم افکار غالب در ذهنم سرانجام در دنیای خارج تجسم می یابند و به تدریج خود را به واقعیتی فیزیکی تبدیل می کنند, پس هر روز به مدت سی دقیقه, ذهنم را روی اندیشیدن به شخصیتی که می خواهم داشته باشم, متمرکز می کنم.

با ایجاد تصویر ذهنی از این فرد و تغییر این تصویر به واقعیت از طریق اعمالم به هدف می رسم.

سوم:

می دانم از طریق اصل تلقین به نفس, سرانجام هر میلی که مصرانه در ذهن داشته باشم, با استفاده از برخی ابزارها, تحقق می یابد.

چهارم:

توصیفی دقیق از هدف قطعی خود را برای پنج سال آینده می نویسم. 

برای خدمات خود در این پنج سال بهایی تعیین می کنم, بهایی که باید از طریق بکارگیری اصل خدمات کارآمد به دست آورده و دریافت کنم.

پنجم:

به خوبی درک کرده ام که هیچ ثروت و موقعیتی نمی تواند بسیار دوام آورد, مگر اینکه براساس درستی و عدالت به دست آمده باشد, بنابراین در هیچ معامله ای که سودی برای طرفین نداشته باشد, شرکت نخواهم کرد.

من با جذب نیروهایی به سوی خود و همکاری دیگران, موفق خواهم شد. من دیگران را متقاعد می کنم که به من کمک کنند زیرا ابتدا من به آنها خدماتی ارائه می کنم.

نفرت, خودخواهی, حسادت و بدبینی را با عشق به انسانیت از بین می برم زیرا می دانم یک رویکرد منفی به دیگران هرگز نمی تواند مرا به موفقیت برساند.

 

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

ناپلئون هیل

منبع سایت قانون جذب 

(استفاده از مطالب فقط با ذکر سایت منبع مجاز می باشد)

 

درباره ی نویسنده

سحر رضوی

دوستان خوبم, 1500 کامنت تو نوبت پاسخ دهی هستش، واقعا سخته بتونم جواب بدم، لطفا صبور باشید و از کامنت های موجود در سایت استفاده کنید. ممنونم ❤

10 نظر

    عالی بود…ممنون

    سلام. من از بچگی از صحبت کردن توی جمع وحشت داشتم .الان هم همینطورم . وقتی ببینم عده ای منو نگاه می کنند استرس میگیرم همه چی از ذهنم پاک میشه .توی مدرسه وقتی سوالی ازم میپرسیدند با اینکه بلد بودم ولی اصلا نمیتونستم جواب بدم. بخاطر همین همیشه حقم ضایع میشد.امتحانات کتبی ام نمره ام بالا بود. توی دانشگاه هم همینطور بودم . هیچ وقت نتونستم کنفرانس بدم . یک بار هم که مجبور شدم برای دفاع از پایان نامم برم با اینکه جمعیت کم بود ولی نتوستم مسلط باشم وفقط از روی صفحات خوندم . اصلا نتونستم به حضار نگاه کنم. صدام می لرزید… نمیدونم چکار کنم

      سلام دوست عزیزم.
      تمرین و ممارست راهکارهای بالا بردن اعتماد بنفس…تکرار مکرر جملات تاکیدی مثبت میتونه به شما کمک کنه.
      مقاله های مربوط به اعتماد بنفس رو مطالعه بفرمائید.
      به ویژگیهای مثبت خودتون واقف بشید و روشون تمرکز کنید.نقطه های مثبتتون رو پررنگ کنید و روش مانور بدید.

    از روبرو شدن با خواستگار وجلسه خواستگاری هم میترسم. لطفا راهنمایی ام کنید

      این ترس نیست.
      این کمبود اعتماد به نفس هست.
      البته داشتن مقداری اضطراب در همچین موقعیتهایی طبیعی هست و همه ی ما تجربه اش رو داشتیم ویا تجربه خواهیم کرد.
      به اعصابتون مسلط باشید و ارامش خودتون رو با مرور جملات تاکیدی مثبت حفظ کنید.

    من چجوری میتونم با دختر مورد علاقم رابطه برقرار کنم البته رابطهاسلامی اخه روم نمیشه بهش بگم که ازش خوشم اومده حالا بقیه راه که بماند.

    سلام. من قبلا با یه آقا ارتباط داشتم و خیلی به همدیگه دل بسته بودیم و بنا به دلایلی مجبور به ترک همدیگر شدیم
    اما سه ساله که نتونستم با این دوری کنار بیام و فکرشو میکنم که دیگه مال من نیست و نمیتونم حتی ببینمش، ترس تمام وجودمو فرا میگیره و انگار دنیا برام تموم میشه
    این موضوع به اعتماد به نفسم مربوط میشه؟
    راهکار درمان داره؟

      سلام عزیزم، مطالب بخش سوالات متداول رو بخون. اگر مشکل اعتماد بنفس هم داری، بخش اعتماد بنفس رو هم بخون.

یک پاسخ بگذارید

در اینستاگرام همراه ما باشید

هر پنجشنبه انرژی درمانی گروهی در اینستاگرام


This will close in 10 seconds