تمرین تغییر درجه احساس  

 

این تمرین به شما کمک می کند که مقاومت خود را کم کنید و در نتیجه میزان پذیرش خود را افزایش دهید.

احساس آسایش خاطر و آسودگی نشانه رهایی از مقاومت است.

ممکن است بگویید, خودروی جدیدی می خواهم, اما آنچه ارتعاشات شما, به گوش مبدا عالم می رساند, این است:

– از این خودرو که دارم, راضی نیستم.

– از دست این خودرو گیج و آشفته شده ام.

یا ممکن است بگویید, می خواهم کار دیگری پیدا کنم, اما آنچه مبدا از شما دریافت می کند این است:

– از اینکه کارفرما, قدر کارهایم را نمی داند عصبانی هستم.

– احساس خستگی و کسالت می کنم.

– از حقوقم راضی نیستم.

هنگامی که آگاهانه از وضعیت واقعی خود با خبر باشید, خیلی سریع با خبر می شوید که آیا افکارتان شما را به سوی رسیدن به خواسته ها, هدایت می کند یا نه.

اگر بتوانید احساس خود را برای رسیدن به مقصدی که در پیش رو دارید, اصلاح کنید, به دست آوردن آن چیزی که می خواهید, آسان خواهد بود.

فهرست تغییر درجه احساس عاطفی, شامل 22 خصوصیت است که احساساتی که مقاومت کمتری دارند در بالای فهرست قرار دارند و به تدریج آنهایی که احساس بدتری دارند و مقاومت شدید ایجاد می کنند, در پایین فهرست قرار دارند.

احساساتی که ارتعاش یکسانی دارند, در یک خط قرار می گیرند.

فهرست از احساساتس شروع می شود که قدرت پذیرش انرژی مبدا را بطور نیرومندی دارند تا به آنهایی می رسد که قدرت عدم پذیرش نیرومندی دارند, مانند ناامیدی و نداشتن توانایی.

آنچه مهم است, تشخیص احساس و سپس تغییر آن می باشد, هدف رسیدن به احساس آسودگی و آرامش و همچنین از بین بردن افکار بازدارنده می باشد.

 

1- نشاط/آزادی/عشق/سپاسگزاری

2- شور و هیجان

3- اشتیاق/شادی

4- توقعات مثبت/باور

5- خوش بینی

6- امیدوار بودن

7- رضایت

8- ملال

9- بدبینی

10- سرخوردگی/بی قراری/بی صبری

11- آشفته بودن

12- مایوس بودن

13- تردید

14- نگرانی

15- ملامت کردن

16- نا امیدی

17- خشم

18- انتقام

19- نفرت

20- حسادت

21- احساس گناه/ناشایستگی

22- ترس/اندوه/افسردگی/ناامیدی

 

بعد از اینکه تشخیص دادید چه نوع احساس منفی ای دارید, جایگاه آن را در لیست پیدا کنید و سعی کنید با انجام کارهایی که روحیه تان را تغییر می دهد, خود را به سطح بالاتری برسانید.

به این ترتیب مقاومت درونی خود را کمتر می کنید و درجه ارتعاشی خود را بالا می برید.

 

سایر مطالب بخش ارتعاش و فرکانس

سایر مطالب بخش “کنترل احساسات منفی” 

 

 

کتاب بخواهید تا به شما داده شود

استر هیکز

منبع سایت قانون جذب 

(لطفا در صورت استفاده از مطالب سایت قانون جذب، منبع رو ذکر کنید، خیلی ممنونم)

 

 

 

یادتون نره تو اینستا هم با من در ارتباط باشید

تمرین تغییر درجه احساس  

تمرین تغییر درجه احساس  

 

 پیج های اینستامون:

متافیزیک

@Anahid.future

مثبت اندیشی

@ghanunejazb.ir

 

درباره ی نویسنده

سحر رضوی

دوستان خوبم, 1500 کامنت تو نوبت پاسخ دهی هستش، واقعا سخته بتونم جواب بدم، لطفا صبور باشید و از کامنت های موجود در سایت استفاده کنید. ممنونم ❤

27 نظر

    مرسی سحر جون خیلی خوب بود…
    ممنون که همیشه بهمون انگیزه میدی…

    سلام خانوم رضوی عزیز،من دارم سعی میکنم تمام چیزایی که تا بحال تو سایتتون یاد گرفتمو انجام بدم،امیدوارم جوابای خوبی بگیرمو تندی خبر موفقیتامو بزارم و بگم وای آره جواب داد من به خواسته هام رسیدم

    سلام سحر جان.
    یه جمله تاکیدی میخوام که تمام حواس و توجه شوهرم به من باشه.نه اینکه نیستا من حساسم.
    یه خواهر خشک و سردی داره که من از سمتش محبت نمیبینم ولی شوهرم خیلی دوسش داره. نمیخوام این همه بهش محبت کنه.همه کارایی که باید شوهرش انجام بده همسره من انجام میده مثل خرید و …
    همیشه میگه من خواهرمو خیلی دوس دارم و از اون هیچ حرفی نگو
    من ناراحت میشم.ما 8ماهه عقد کردیم و این مسئله ناراحتم میکنه. میخوام تمام محبتش مال خودم باشه.البته شاید زیاده خواهیه. ولی میخوام اینم رفتارش به خواهرش مثل رفتار خود خواهرش باشه .
    ممنون

      سلام عزیزم, برای این مورد از تجسم خلاق استفاده کن و شرایط ایده آلت رو تصور کن, مطالب بخش تجسم خلاق رو بخون.

    سحر عزیز، من متوجه نشدم که چجوری میشه درجه احساسم رو تغییر بدم.
    مثلا تا امروز من فکر می کردم با جملات تاکیدی میشه به خواسته رسید ولی الان این مطلب بیان کننده این هست که اول باید روی احساسات کار بشه.
    میشه لطفا تمرین هایی در این باره هم بذارین یا بگین؟

      تو جدول 22 تایی مشخص می کنی الان یه احساسی داری, مثلا نگرانی, بعد نگرانی هارو بررسی می کنی به صورت منطقی تبدیل می شه به تردید که یه پله صعود کرده, بعد فکر می کنی چرا تردید می بینی بیشتر احساس ناامیدی بوده تا تردید دوباره صعود می کنی, همینطوری بررسی می کنی و کارهایی انجام می دی که بتونه احساست رو تغییر بده.
      عزیزم قبل از هر چیزی ما باید ارتعاش و فرکانسمون رو با خواستمون هماهنگ کنیم, مطالب بخش ارتعاش و فرکانس رو بخون.

    شاید همیشه نتوانیم اندیشه هایمان را مهار کنیم اما کلام خود را میتوانیم در اختیار گیریم.تکرار بر ذهن نیمه هوشیار اثر میگذارد و انگاه بر موقعیت تسلط می یابیم.(اسکاول شین)
    با تکرار عبارت تاکیدی وقتی تو حالت منفی هستیم خیلی راحت میتونیم تغییر وضعیت بدیم… من زیاد از این روش جواب گرفتمو حالمو خوب کردم…

    سلام سحرجون من چندهفتست تصمیم بگیرم از روشهایی که درون سایت گذاشتید افکارمو مثبت کنم ولی تا میام به افکار مثبت فکر کنم همون جملات تاکیدیو بگم سریع فکر منفی میاد تو ذهنم بعد بیشتر دلواپس میشم روش حساس میشم میشه راهنماییم کنیین چیکار کنم,به نظرتون افکار منفیو بنویسم جواب میده?چون افکار مثبتو نوشتم ولی باز افکار منفی میاد توذهنم,باتشکر دوست عزیزم

      سلام
      به تلاشت ادامه بده
      تغییر یک شبه که اتفاق نمیوفته…این کاریه که باید با صبر و حوصله و دادن زمان انجام بشه

    مرسی ناردونه جون که با حوصله جواب سوالارو میدید,به نظر شما افکار منفیو بنویسم که از ذهنم خارج بشه بهتره یا فقط افکار مثبت نوشته بشه?

    سلام فامیلای مامانم خیلی بهم حسادت میکنن,وقتی میبینمشون احساس میکنم انرژی منفیشونو,کلی باحرفاشون آدمو میرنجونن فقط دنبال ناراحت کردن منو خانوادمم,حتی مامانم هم پی برده به این موضوع,پسرخالم منو میخواست کلی پشت سرم حرف زدن,به نظرشما چیکار کنم که ازم دوربشن آدمهای منفی خاله و داییمینا به کدوم فرشته نامه بنویسم?چون هرچقدر ازشون دوری میکنیم باز دست بردار ما نیستن:-/

      سلام
      به فرشته ی رهاییشون نامه بنویس…جملات تاکیدی رهایی و هرزمان دیدی فکرشون یا خودشون اذیتتون میکنن مرتب بگو

    میشه لطفا متن نامه نوشتن به فرشته رهایی چجوری باید باشه,و جملات تاکیدی بایددقیقا چی بگم,ممنون از راهنماییت گلم

    سلام
    تو فامیل و هرجا که می رم همه جا منو زیر ذره بین قرار ميدن . هر جا باشم آدمای فضولی سر راهم قرار می گیره و می خوان آمار منو بگیرند.از همه بدتر مامانم بهم حسادت می کنه و همیشه جلوی پیشرفت منو می گیره
    من جذاب و با استعدادم . ولی حسادت و فضولی اطرافیانم مانع پیشرفت من شده . تو خونه گوشه نشین شدم و احساس ترس می کنم
    از شما خواهشمندم منو راهنمایی کنید چه کار کنم

    سلام سحر جون بدجوری توگرفتاری افتادم.

      سلام عزیزم, رو موفقیت باید تمرکز کنی, استفاده از تجسم خلاق برای اینکه موفق شدی و تو این مصاحبه قبول شدی, موفقیتی رو که دوست داری تصور کن.
      جملات تاکیدی طرح الهی برای اینکه هر چیزی که خیره برات پیش بیاد.

    سلام،ببخشید من دوباره مزاحم میشم راستش سایت شما اینقدر خوبه که من هر روز بهش سر میزنم.سوالم اینه که نگرانی کنکور در من مقاومت خیلی زیادی به وجود آورده و مانع از این شده که حتی بتونم به یه پله بالاتر صعود کنم و روی هدفم تمرکز کنم.واقعا نمیدونم چکار باید بکنم،عصبی شدم و قرص اعصاب مبخورم و رسیدن به احساسات بالای لیست برام،تبدیل به رویا شده.هیچکس هم از افکار و رویا های من حمایت نمیکنه و همه به من میگن برای فرار از درس خوندن رو آوردی به این چیزا در حالیکه درس خوندن برای من خیلی آسون تر از تلاش برای رسیدن به خواسته هامه.ولی من فقط خواسته هامو میخوام و تا حالا با وجود تمام سختی ها تسلیم نشدم ولی کم کم دارم ناامید میشم.شما تنها کسی هستین که جواب منو میدین و منو راهنمایی میکنید.خواهشا کمکم کنید
    ممنون

      سلام عزیزم, ناامیدی طبیعی هستش, همه ما وقتی برای رسیدن به هدفی تلاش می کنیم احساس ناامیدی به سمتمون میاد, می تونه یه نشونه باشه درمورد اینکه داری به هدفت نزدیک می شی, پس دوباره باانگیزه شروع کن و نتایج بعد از قبولی رو مرور کن که انگیزه بگیری.
      از جملات تاکیدی طرح الهی استفاده کن, هر چیزی که خیر باشه برات پیش میاد, برای رسیدن به اهدافت هم باید پشتکار داشته باشی, مطالب بخش پشتکار رو مطالعه کن.

    سلام سحر جان.یه سؤالی واسم ایجاد شده که وقتی ما دچار این احساسات منفی که نام بردین(خشم،نفرت،شک و تردیدو..)بعد چطور می تونیم از این حالت بیرون بیایم؟دقیقا به چی فکر کنیم؟

      سلام
      تمرینهای کنترل افکار منفی رو باید انجام بدیم…گفتن مداوم جملات تاکیدی مثبت هم خیلی کمک میکنه

    مرسی ناردونه جون.شاد باشی***

یک پاسخ بگذارید

در اینستاگرام همراه ما باشید

هر پنجشنبه انرژی درمانی گروهی در اینستاگرام


This will close in 10 seconds