داستان کوتاه از جول اوستین  

 

یکبار به رستورانی رفتم که مسئول سفارش زنی بسیار بد اخلاق بود. همین که خواستم چیزی بگویم سرم داد کشید و گفت:‌ “صبر کن هنوز آماده نیستم”.

در این لحظه اشتباه کردم و پرسیدم که چه چیزایی همرام با غذای اصلی وجود دارد. تصورش را کنید که انگار از او خواسته باشم فرزند محبوبش را به من بدهد.

جیغ زنان فهرستی را به من داد.

باید به خود یاداوری می کردم که آرامشم را حفظ کنم: “تو کشیشی باید شادی ات را حفظ کنی. اجازه نده آن زن در تو تاثیر بگذارد. در عوض تو با شادی ات در او اثر بگذار”.

وقتی در اوج عصبانیت هستید٬ باید با خودتان حرف بزنید و خودتان را آرام کنید. دادکشید سر آن زن ساده بود اما بعدش حتما پشیمان می شدم. در عوض آموختم که تعامل با افراد پردردسر به ساخته شدن شخصیت کمک می کند.

من تا آنجا که می توانستم با مهربانی سفارش غذا دادم و از عبارت های “خواهش می کنم” و “ممنونم” استفاده کردم و با جمله “روز خوبی داشته باشید” آنجا را ترک کردم.

گفتن این جملات هیچ هزینه اضافی ای برای من نداشت و هنگام تحویل غذا مصنوعی ترین لبخندی را که تا حالا دیده اید بر لب داشتم.

تا آنجا که می توانستم با سرزندگی گفتم “از آشنایی با شما خوشحالم. اما در آن لحظه داشتم با خودم می گفتم که: “شما به مشاوره روانپزشک نیاز دارید”.

زن بداخلاق سرش را از صندوق بلند کرد و نگاهی به من انداخت سپس با نگاهی متعجب گفت:‌ “آقای جوئل من همیشه برنامه های شما را تماشا می کنم!”.

می خواستم بگویم:‌ “گوش هم می کنید؟”

سپس به جای غذا یکی از کتاب هایم را به دستم داد (که احتمالا هنوز آن را نخوانده است) و با لحنی بهتر از قبل اما نه آنقدرها خوب درخواست کرد که کتاب را برایش امضا کنم.

کتاب را باز کردم و می خواستم زیر همه مباحث مربوط به شادی خط بکشم اما اینکار را نکردم و فقط نوشتم “همیشه آن لبخند زیبا را حفظ کنید”.

 

سایز مطالب بخش “مثبت اندیشی”

مطالب کتاب “هر روز پنجشنبه است”

 

کتاب هر روز پنجشنبه است

جول اوستین

 

 

(لطفا در صورت استفاده از مطالب سایت قانون جذب، منبع رو ذکر کنید، خیلی ممنونم)

 

یادتون نره تو اینستا هم با من در ارتباط باشید

داستان کوتاه از جول اوستین  

داستان کوتاه از جول اوستین  

 

 پیج های اینستامون:

متافیزیک

@Anahid.future

 

مثبت اندیشی

@ghanunejazb.ir

 

درباره ی نویسنده

سحر رضوی

دوستان خوبم, 1500 کامنت تو نوبت پاسخ دهی هستش، واقعا سخته بتونم جواب بدم، لطفا صبور باشید و از کامنت های موجود در سایت استفاده کنید. ممنونم ❤

یک پاسخ بگذارید

در اینستاگرام همراه ما باشید

هر پنجشنبه انرژی درمانی گروهی در اینستاگرام


This will close in 10 seconds