فلسفه زندگی و هنر زندگی کردن  

 

انسان بدنیا آمده است تا با تلاش خود زندگی را محقق سازد، اما همه اینها به خود او بستگی دارد. انسان میتواند این فرصت را از دست بدهد؛ میتواند نفس بکشد، غذا بخورد، پیر شود و در سراشیب گور سرازیر گردد؛ اما این زندگی نیست؛ این مردن تدریجی است …. ز گهواره تا گور.

و چون میلیونها نفر در پیرامونمان به مرگی تدریجی آهسته می میرند این روی انسانها از آنها تقلید می کنند. بچه ها همه چیز را از اطرافیانشان یاد می گیرند.

بنابراین ابتدا باید ببینیم منظور از «زندگی» چیست؟ ما زندگی نمیکنیم که فقط پیر شویم، بلکه بایستی رشد پیدا کنیم. اینها دو چیز متفاوتند. پیر شدن از هر حیوانی بر می آید، ولی رشد کردن امتیاز ویژه انسان است. رشد کردن یعنی حرکتی پیوسته به اعماق اصل زندگی، یعنی دورتر شدن از مرگ – نه نزدیک شدن به آن.

هر قدر در زندگی عمیق تر شوی، جاودانگی درون خود را بیشتر در خواهی یافت. تو از مرگ دور میشوی، لحظه ای فرامیرسد که میبینی مرگ چیزی جز دگرگون شدن، تعویض لباس و عوض کردن قالب ظاهری نیست – هیچ چیز مردنی نیست. مرگی وجود ندارد.

برای درک این موضوع کافی است رشد یک درخت را در نظر بگیری. تنه و شاخه های درخت به سمت بالا قد می شکند و ریشه ها به سمت پایین، به اعماق خاک. در زندگی، رشد کردن یعنی گسترش عمقی در درون – جایی که ریشه های تو قرار دارند.

هرگاه دریافتی که زندگی را از دست داده ای، نخستین اصلی را که باید به زندگی ات بازگردانی، معصومیت است. معلوماتت را به دور افکن، خرافه ها را دور بریز. فلسفه باقی ها را از سرت بیرون کن. از نو متولد شو، معصومیت خود را بازیاب – اینها همه در دستان خود توست. ذهنت را از همه معلوماتی که دیگران در آن کاشته اند، از همه آن آداب، سنتها پاک کن.

خود را از دست همه آن چیزهایی که دیگران – پدر و مادر، مدرسه، دانشگاه – به تو داده اند، خلاص کن. از نو ساده باش ! از نو کودک شو !

و این معجزه از راه مراقبه امکانپذیر است.

 

 

کتاب بلوغ

اشو

 

این مطلب با همکاری دوست عزیزم “پرستو ابراهیمی” آماده شده.

امیدواریم که دوست داشتید باشید
لطفا نظرتونو با ما در پیج اینستامون به اشتراک بذارید.

 

(در صورت استفاده از مطالب سایت قانون جذب، لطفا منبع رو ذکر کنید، ممنونم)

 

یادتون نره تو اینستا هم با من در ارتباط باشید

فلسفه زندگی و هنر زندگی کردن  

فلسفه زندگی و هنر زندگی کردن  

 

 پیج های اینستامون:

متافیزیک

@Anahid.future

 

مثبت اندیشی

@ghanunejazb.ir

درباره ی نویسنده

سحر رضوی

دوستان خوبم, 1500 کامنت تو نوبت پاسخ دهی هستش، واقعا سخته بتونم جواب بدم، لطفا صبور باشید و از کامنت های موجود در سایت استفاده کنید. ممنونم ❤

یک پاسخ بگذارید

در اینستاگرام همراه ما باشید

هر پنجشنبه انرژی درمانی گروهی در اینستاگرام


This will close in 10 seconds