و آنگاه چیزی را دیدم که تا آن لحظه هرگز ندیده بودم  

 

چراغ قرمزی که از آن متنفر بودم

 

زمانی که از خانه به محل کارم می روم، از جاده ای طولانی و پهن که از بالای تپه شروع و به بزرگراه اقیانوس ختم می شود، می گذرم.

در پایین این تپه چراغ قرمزی است که به طولانی بودن مدت زمان قرمز مشهور است. اگر همانطور که از تپه پایین می آیدد خوش شانس باشید از آن رد می شوید، اما اگر خوش شانس نباشید مجبورید پنج یا شش دقیق پشت آن منتظر بمانید.

روزی، زمانی که در فکر نوشتن این کتاب بودم، از تپه به سمت پایین رانندگی می کردم با امید به اینکه بتوانم قبل از اینکه چراغ قرمز شود از آنجا رد شود، اما ناگهان چراغ قرمز شد.

پشت چراغ به انتظار نشستم و به این فکر می کردم که چقدر از اینکه همیشه پشت این چرا گیر بیوفتم بدم می آید. به تابلوهای اطراف خیره شدم انگار زمان سریع تر سپری می شد. دقیقه به دقیقه به ساعتم نگاه می کردم تا ببینم چقدر زمان گذشته است و نگران همه کارهایی بودم که باید در آن روز انجام می دادم.

آنجا منتظر نشسته بودم، به یک ساحل ماسه ای زیبا و پس از آن به اقیانوس نگاه می کردم. خورشید در آسمان آبی بی نقص می درخشید و انعکاس آن بر روی آب برق می زد.

هر ساله میلیون ها نفر از نقاط مختلف دنیا برای دیدن این منطقه می آیند تا چنین منظره فوق العاده ای را ببینید در حالی که من کوچکترین توجهی به آن نمی کردم و از دیدن آن هیچ لذتی نمی بردم، زیرا خیلی آشفته بودم و همیشه عجله داشتم.

فهمیدم که بیشتر عمرم را به همین ترتیب سپری کرده ام، آنقدر غرق کارهایم بودم که به هیچ چیز دیگری توجه نمی کردم. آن چراغ راهنمایی نشانه ای از این بود که من در لحظه نیستم. مهم نبود که تصمیم داشتم کتاب درمورد لحظات ناب زندگی بنویسم، زیرا اول خود باید آن را می خواندم.

همیشه تصور می کردم که توقف در آن چهارراه دست و پا گیر است. اما حالا درک کرده بودم که خدا از این طریق برای منی که همیشه عجله داشتم، می خواست خاطر نشان کند که توجه کنم.

صدایی به من می گفت:
“بایست، در هوای پاکیزه نفس بکش.

به اقیانوس نگاه کن، گویا این زیبایی ابدی است، اینطور نیست؟

زمین سیاره ای بسیار زیباست، نه؟

خیلی خوش شانسی که می توانی هر روز در کنار این ساحل زیبا رانندگی کنی.

حالت بهتر شد؟

خب حالا چراغ سبز می شه، می تونی بری.

روز بسیار خوبی داشته باشی”

سایر مطالب بخش “مثبت اندیشی”

سایر مطالب بخش “زندگی بهتر”

 

 

کتاب لحظات ناب زندگی

باربارا دی آنجلیس

 

(در صورت استفاده از مطالب سایت قانون جذب، لطفا منبع رو ذکر کنید، ممنونم)

امیدوارم که مطالب سایت رو دوست داشته باشید
لطفا نظرتونو برام تو اینستا بفرستید

یادتون نره تو اینستا هم با من در ارتباط باشید

arrow2
index

 پیج های اینستامون:
متافیزیک
@Anahid.future

مثبت اندیشی
@ghanunejazb.ir

 

 

 

درباره ی نویسنده

سحر رضوی

دوستان خوبم, 1500 کامنت تو نوبت پاسخ دهی هستش، واقعا سخته بتونم جواب بدم، لطفا صبور باشید و از کامنت های موجود در سایت استفاده کنید. ممنونم ❤

در اینستاگرام همراه ما باشید

هر پنجشنبه انرژی درمانی گروهی در اینستاگرام


This will close in 10 seconds